Wynajem biura: oto jak koszt może stać się oszczędnością
Na pierwszy rzut oka wydaje się, że biuro do wynajęcia generuje większe koszty niż własne biuro, ale to nie do końca prawda. Oczywiście w pewnych scenariuszach tak będzie, jednak te scenariusze zwykle zakładają, że sytuacja firmy jest stała: utrzymuje się zatrudnienie, rentowność się zbytnio nie zmienia, że nawet liczba odbieranych zapytań ofertowych będzie zbliżona. Kiedy jednak rynek staje się dynamiczny, możliwość dostosowania skali działania i obszaru obsługi staje się kluczowa. Tu natomiast biura do wynajęcia, np. warszawski q22: https://biuraserwisowane.pl/lokalizacje/q22 nie mają sobie równych.
Nie chodzi tylko o to, że można dość dowolnie zmieniać biura – na mniejsze, na większe, na takie w innej okolicy. To oczywiście też ma znaczenie, ale jeszcze większą ulgę może przynieść wynajęcie biura serwisowanego, czyli takiego, w którym obsługa: recepcja, czystość czy ochrona obiektu, są scedowane na wynajmującego i jego kontrahentów. Wysokość faktury za wynajem jest stała i przewidywalna, sama umowa natomiast najczęściej pozostawia pewną elastyczność, której się nie ma, obsługując własne biuro samodzielnie.
Ceny zmieniają się w inny sposób
Pewna część kosztów będzie zmieniała się równie dynamicznie we własnych biurach i w biurach wynajmowanych – energia elektryczna czy ogrzewanie będą drożały w takim samym tempie. Jednak w przypadku biur wynajmowanych dochodzi jeszcze jeden istotny czynnik: popyt. Jeśli będzie on spadał (czego można się spodziewać w kontekście coraz trudniejszej sytuacji wielu przedsiębiorstw), to i ceny będą korygowane w dół. To może z kolei być okazją dla tych firm, które do tej pory radziły sobie bez wynajętych biur – czy to we własnych lokalach o niezbyt wysokim standardzie, czy to głównie na home office ze wszystkimi tego ograniczeniami.
Biuro do wynajęcia może być dla firmy w trudnej sytuacji sposobem na zaistnienie i zwiększenie obecności na rynku. Choć będzie to generowało pewne koszty, może przełożyć się na większą efektywność pracy, wyższy prestiż czy nawet łatwiejszy kontakt z potencjalnymi klientami. Każdy z tych szczegółów będzie miał wielkie znaczenie, kiedy sytuacja na rynku stanie się skomplikowana i każdy może zadecydować o tym, że niektóre organizacje poradzą sobie lepiej od innych.