Istotą opakowania jest materia
O funkcjonalności danego pudełka decyduje tworzywo, z którego jest ono wykonane. Producent opakowań powinien zwrócić uwagę na jego grubość i odporność na zawilgocenie. Nawet gruba, wytrzymała tektura nie sprawdzi się, jeśli jest narażona na oddziaływanie wilgoci. Zarówno opakowania foliowe, jak i papierowe powinny być na tyle grube, aby wytrzymać nacisk ze strony ostrych krawędzi, a także znieść duże obciążenie. Jeśli pudełko ma odgrywać rolę dekoracyjną, to musi być wykonane z wysokiej jakości błyszczącego lub kolorowego tworzywa.
Ergonomia to podstawa
Kluczem do stworzenia opakowania idealnego jest jego ergonomia. Chodzi przede wszystkim o to, aby wyposażyć je w uchwyty i ochronniki na dłonie. Nośność uchwytu powinna być nieco większa od wytrzymałości pudełka, dzięki czemu istnieje większe prawdopodobieństwo, że towar bezpiecznie dotrze do miejsca przeznaczenia. Jeśli uchwyty są cienkie i wytrzymałe, zaleca się zastosowanie specjalnych ochronników. Dzięki nim dłoń użytkownika będzie dodatkowo chroniona przed dyskomfortem.
Funkcjonalność i elegancja
Każdy producent opakowań powinien dołożyć wszelkich starań, aby jego produkt był funkcjonalny. Ważne, aby można było je łatwo złożyć i by jego rozmiary — jeśli to możliwe — nie przeszkadzały w trakcie transportu. Ciekawym rozwiązaniem są np. torby papierowe ze specjalnym, wzmocnionym dnem. Jest ono sztywne, ale nie na tyle duże, aby krępować ruchy. Elegancja jest kwestią drugoplanową, ale równie ważną, jeśli opakowanie ma zawierać prezent dla kogoś. Dlatego ładny, minimalistyczny design, błyszcząca powierzchnia i designerski nadruk z pewnością spodobają się obdarowanej osobie.
Opakowanie z nadrukiem? Czemu nie!
Nadruk to ważny element dekoracyjny całego pudełka. Może przedstawiać logo firmy, nawiązywać do zawartości, a także samo w sobie być upominkiem, wezwaniem do działania i humorystycznym tekstem. Z reguły producent opakowań decyduje się na nadrukowanie — zgodnie z zamówieniem klienta — treści o charakterze marketingowym. Czasem jednak można odejść od tego schematu, tworząc np. opakowania do gastronomii z widowiskowym napisem "Zjedz mnie!". To tylko przykład, ale z pewnością wzbudziłby on zainteresowanie. I właśnie o to w tym wszystkim chodzi. Reasumując, producent opakowań nie tylko musi stworzyć coś, co stanie się barierą między zawartością a otoczeniem. Jego produkt musi też przyciągać uwagę i być funkcjonalny.