Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Czy slogan i hasło reklamowe to to samo?

Czy slogan i hasło reklamowe to to samo?

Slogan reklamowy: definicja

Hasło i slogan reklamowy to terminy przez wiele osób używane zamiennie, ale w praktyce oznaczają zupełnie coś innego. Slogan to krótka sentencja, która nierozerwalnie łączy się z charakterem promowanej marki, przedstawiając podstawowe wartości, jakimi firma kieruje się w swojej pracy. Slogan ma na celu utrwalenie w świadomości konsumentów pożądanego wizerunku firmy i podkreślenie najważniejszych elementów jej charakteru, dlatego zazwyczaj czas jego „życia” jest dość długi. Slogany funkcjonują w połączeniu z konkretną marką nawet kilka lat lub przez cały okres jej funkcjonowania na rynku, w zależności od tego, czy firma przechodzi zmiany i w związku z tym, musi dostosować slogany do aktualnych potrzeb.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

Trudno przecenić znaczenie sloganu, który jest przez konsumentów często nierozerwalnie utożsamiany z daną firmą, dlatego proces jego opracowania to ważny moment w budowie wizerunku marki. Warto pamiętać, że slogan reklamowy absolutnie nie może być zbyt długi. To może niepotrzebnie utrudniać jego zapamiętanie. Jednocześnie jednak należy zadbać o to, żeby hasło niosło za sobą esencjonalną treść. Dzisiaj zwykle przygotowywaniem sloganów i haseł reklamowych zajmują się wyspecjalizowane agencje reklamowe, a praca nad nimi jest poprzedzana wnikliwymi badaniami rynku, pokazującymi potrzeby grupy docelowej. 

Czym slogan reklamowy różni się od hasła?

Wspomnieliśmy już, że slogan jest nierozerwalnie związany z charakterem promowanej marki i często „przyrasta” do niej na dłuższy czas. Nieco inaczej ta kwestia wygląda w przypadku hasła reklamowego, które zwykle jest wykorzystywane w celu wypromowania konkretnego produktu. Podobnie jak w przypadku sloganu, podstawowe znaczenie ma ukucie krótkiego, ale niosącego za sobą dużo treści sformułowania. Jednocześnie jednak musisz pamiętać, że zarówno slogan, jak i hasło reklamowe powinny być dostosowane do potrzeb określonej grupy docelowej. Inaczej zareklamujesz produkt dla dorosłych, na przykład specjalistów z określonej dziedziny, a inaczej będziesz promować ofertę skonstruowaną z myślą o młodzieży. Właśnie dlatego, tak istotne jest stworzenie tak zwanej persony, czyli modelu Twojego wzorcowego klienta.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Zarówno w przypadku sloganów, jak i haseł reklamowych należy jednak pamiętać o jednym – ich treść nie powinna być zbyt skomplikowana i trudna w odbiorze. Oba zwroty mają łatwo wbijać się w pamięć konsumentów, a wyszukany i nieprzystępny język może to niestety w praktyce skutecznie utrudnić.

Konstruując hasło i slogan reklamowy warto natomiast operować językiem korzyści, czyli przedstawić konsumentowi co właściwie zyska, jeśli zdecyduje się na skorzystanie właśnie z Twojej oferty. Należy również zwrócić uwagę na, żeby przygotowywane hasła pozwoliły reklamowanym produktom lub usługom zabłysnąć w zestawieniu z konkurencyjnymi propozycjami obecnymi na rynku, na przykład, podkreślając konkretną cechę, która jest ich najważniejszym wyróżnikiem.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".

Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy