Fotografia produktowa jest niezbędna w każdym sklepie internetowym. Warto również aby nie były to przypadkowe zdjęcia przedmiotów a przemyślane kompozycje, które mogą znacząco odmienić wizerunek e-sklepu a także zwiększyć konwersję. Dlatego też na rynku świadczą usługi profesjonaliści w tej dziedzinie, a dokładniej studio fotografii produktowej Fotographia.
Zalety fotografii produktowej
- zwiększenie sprzedaży - to podstawowe zadanie fotografii produktów. Profesjonalnie wykonane zdjęcia przedmiotów w e-sklepie z pewnością nie przejdą bez echa pośród osób odwiedzających Twój biznes. Wiele badań wykazało, że to właśnie fotografia produktowa (szczególnie miniaturka) najszybciej i najefektywniej zwraca uwagę. Dopiero potem, gdy dostrzeżemy ofertę zwracamy uwagę na tytuł, cenę czy wreszcie klikamy po więcej szczegółów.
- szybkie i przystępne przekazanie informacji - fotografia produktowa, jak wspominaliśmy wyżej jest idealnym medium dla wzrokowców, a więc dzisiejszych konsumentów. Oczywiście, opisy produktu są wciąż w cenie zarówno dla kupujących jak i wyszukiwarek internetowych, jednak to właśnie fotografia produktów pełni tutaj podstawową rolę informacyjną. Z przemyślanych zdjęć przedmiotu w ułamku sekundy dowiemy się o takich parametrach jak: kolor, materiał, funkcje oraz detale i sposób działania dowolnej rzeczy, którą umieszczamy w sklepie internetowym.
- budowa wizerunku marki - jeśli nasz sklep dysponuje fotografiami produktowymi na zamówienie, z pewnością zostanie zapamiętany przez klientów. Internauci po zapoznaniu się ze stylem naszych fotografii produktowych z pewnością bez trudu będą rozpoznawali naszą ofertę również poza naszym sklepem internetowym, na przykład na portalu aukcyjnym lub marketplace.
- mniej zwrotów i reklamacji - profesjonalna fotografia produktowa to atrakcyjne i zgodne z rzeczywistością pokazanie przedmiotów. Dzięki temu jesteśmy mniej narażeni na ryzyko zwrotu lub reklamacji produktu, na przykład z powodu niezgodności koloru.
Jak robimy fotografie produktów
Stworzenie fotografii produktowej to proces zarówno przed wzięciem aparatu fotograficznego do ręki, jak i po wykonaniu sesji w studio.
- Po otrzymaniu produktów od Klienta rozpoczynamy przygotowanie przedmiotów. Jeszcze przed powstaniem pierwszych fotografii produktowych należy starannie wyczyścić wszystkie otrzymane rzeczy. Ubrania są oczywiście dokładnie prasowane.
- Sesja próbna. Wykonujemy kilka testowych fotografii produktów w celu dopasowania oświetlenia, parametrów zdjęcia i kadrów. Wysyłamy je Klientowi do akceptacji.
- Po otrzymaniu akceptacji od klienta rozpoczynamy pracę nad właściwą sesją produktową.
- Zgrywanie plików z aparatu do komputera. W tym momencie każda fotografia produktowa przechodzi staranną obróbkę graficzną.
- Przekazanie gotowych zdjęć oraz odesłanie przedmiotów.
Komu i gdzie przyda się fotografia produktowa
Z racji stałego rozwoju e-commerce, najpopularniejszym odbiorcą fotografii produktów są oczywiście sklepy internetowe. Nie oznacza to jednak, że takie zdjęcia można wykorzystać tylko w jednym miejscu. Prowadząc e-sklep, z pewnością już mamy lub w niedalekiej przyszłości będziemy korzystać na przykład z mediów społecznościowych czy newslettera wysyłanego e-mailem. To bardzo dobre miejsca aby umieścić w nich fotografie produktów. Mogą to być bestsellery lub nowości, które dopiero co wprowadziliśmy do oferty i chcemy zwrócić nań uwagę klientów. Fotografia produktowa świetnie sprawdzi się również w formie katalogu on-line czy też drukowanego. Ulotki, oklejenie samochodu firmowego czy bilboard - tutaj rónież znajdują swoje miejsce zdjęcia przedmiotów. Z fotografii produktowych korzystają nie tylko e-sklepy. Są to również wszelkiego rodzaju hurtownie, dystrybutorzy oraz producenci.